24 Jun 2011

Sy-bok med ferdigkutta stoff!

Lørdag som var, tok snuppeluppa og jeg en liten bytur. Ved siden av stoffbutikker, er bokhandler selskrevne butikker som avlegges besøk på byturer. Denn gangen plukket jeg med meg boka "Sy!" av Cath Kidston. Den ble med meg hjem fordi jeg synes den har ganske greie og enkle sømbeskrivelser som jeg kanskje også kan bruke til elever i tekstilforming.

Med boka fulgte det ferdigkuttede stoffbiter til veska på forsiden. Jeg synes at det blir litt tynt og flagrete med bare ett stofflag, så da jeg skulle til å sy veska, fant jeg også fram et stykke tykkt bommulstoff jeg hadde liggende.

Jeg synes også at det er upraktisk når veska mi ikke har noen lommer, i tillegg til at jeg liker best at den kan lukkes med glidelås. Så, veska ble utstyrt med skjulte to skjulte glidelåslommer mellom ytterstoff og fôrstoff. Den ene med åpning på baksiden, den andre inni veska. I tillegg lagde jeg også to små åpne lommer til lommebok og mobil. I siden sydde jeg inn en festekrok til nøkkel, og i sidesømmen lagde jeg ei "stoffløkke" som kan holde ei vannflaske på plass. Det er jo ei sommerveske må vite :).

Veska blei seende slik ut:
Framsiden

Baksiden

Inni

2 comments:

  1. DER er jo den søte veska jeg så tidligere i dag! :D
    Måtte jo inn og kikke på bloggen din ;) Tusen takk for kommentar på bloggen min:)
    Ha ei fin helg :D

    ReplyDelete
  2. Fin veske... og jeg har jo boka og stoffene jeg også... etter sommeren kanskje :)

    ReplyDelete