11 Sept 2011

All Creatures Great & Small

Selv om jeg ikke har postet så mye i det siste, så har jeg ikke bare sittet med hendene i fanget :). For en tid tilbake kom jeg over mønsteret All Creatures Great & Small av Natalie Bird



Det er et typisk barneteppe, så jeg vet nok hvem som skal få det til jul (om det blir ferdig da...)

Du kan finne mer informasjon om teppet her:
The Birdhouse.

Som vanlig klarer jeg ikke å følge anvisningene når det gjelder fargene. Jeg plukker farger etter innfallsmetoden, og bruker det jeg har av tråder, enten de kommer fra DMC, Anchor, Stoff og Stil eller Panduro. Men, må innrømme at jeg merker en ganske stor kvalitetsforskjell. DMC og Anchor har mye finere glans og er glattere enn de andre å sy med. Så, det blir nok til at jeg bare bruker opp de andre uten å etterfylle.

Dette er de fire første stitchede blokkene:



5 comments:

  1. Åhhhh så mange nydelige stichery du har sydd,har planer om å begynne litt eg og,har kjøpt nokon mønster men har liksom ikkje fått ut fingeren enda;)Men blir jo veldig motivert da når eg ser dine,legger deg til i bloggen min,håper det er greit?:)

    ReplyDelete
  2. Dette gleder jeg meg virkelig til å se mer av!!
    Jeg er også blitt "bitt" av stitcheri-basillen! ;) synes det er sååå koselig å sitte å "høre" TV, og stitche :D
    Ha en fin uke
    Klem

    ReplyDelete
  3. Bare hyggelig Aileen :) Ja, Lis, det blir mye TV høring på meg også, he he.

    ReplyDelete
  4. Så fine stitcheries! Dette er også noe jeg har veldig lyst til å prøve meg på snart. Vet bare ikke helt hvordan jeg skal komme igang enda. Men finner vel ut av det snart, håper jeg. :)

    ReplyDelete
  5. I love your stitcheries. They are just gorgeous. They will make a beautiful quilt.

    ReplyDelete